Sopimusehdot

31
toukokuu
2017

Raskaspari Oy, verkkokaupan sopimusehdot

1. Yleistä

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Raskaspari Oy:n (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Raskaspari Oy, Lukkotie 9, 80100 Joensuu. Y-tunnus 2815806-1 .

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osoitteessa www.raskaspari.fi/sopimusehdot.

1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

2. Rekisteröityminen

2.1. Asiakas luo verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin Asiakas rekisteröityy Palvelun käyttäjäksi.

2.2. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia kuten tuotteen palautusoikeus näiden sopimusehtojen kohdan 6 mukaisesti. Sama koskee tilannetta, jossa Palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

2.3. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan käyttäjätunnus.

3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu rekisteriselosteessa, joka on nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osoitteessa www.raskaspari.fi/rekisteriseloste.

3.2. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan. Palvelu sisältää tietoja koskevat toimintaohjeet.

4. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

4.1. Tilauksia toimitetaan ainoastaan Suomen alueella. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan Palvelussa.

4.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.

4.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

4.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.

4.4.1 Tilatut tuotteet saattavat toimittua asiakkaalle useammassa kuin yhdessä toimituksessa.

4.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.

5. Maksutavat

5.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

Checkout Finland maksutapa

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

6. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

6.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta Palvelussa. Halutessaan perua kaupan Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 6.2 kuvatulla tavalla.

6.2. Toimitetuilla tuotteilla on vastaanottohetkestä lukien 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi matkapuhelimeen on asetettu SIM-kortti, tietokoneen käyttöjärjestelmä on otettu käyttöön, tuotetta on yritetty asentaa autoon tai tuotetta on muutoin vioitettu. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tuote voidaan palauttaa ensisijaisesti johonkin Raskaspari Oy:n toimipisteeseen tai mahdollisesti postitse. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 vuorokauden kuluessa ja tuote palautettava kohtuullisen ajan kuluessa.

6.2.1 Raskaspari Oy:n myymälästä ostetuilla ja siellä kassalla maksetuilla tuotteilla ei ole edellä kohdassa 6.2 mainittua etäkaupan 14 vuorokauden palautusoikeutta.

6.2.2 Raskaspari Oy:n myymälässä Palvelua käyttäen tehdyillä tilauksilla on edellä kohdassa 6.2 mainittu 14 vuorokauden palautusoikeus.

6.2.3. Löytölaari koostuu tuote-erien viimeisistä tuotteista, nämä tuotteet myydään huomattavalla alennuksella. Näihin tuotteisiin ei myönnetä palautusoikeutta, harkitse siis tarkkaan ennen ostotapahtumaa. Jos epäilet tuotteen sopivuutta autoosi, soita myyntiimme niin tarkistamme asian ennen tilausta.

6.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

6.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluu- kuljetusta makseta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi karjapuskurit, jääkaapit sekä muut suuret tuotteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.

6.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 30 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.

6.6. Poikkeustapauksessa myönnetystä palautusoikeudesta Palveluntarjoaja veloittaa tuotteen käsittelystä ja arvonalennuksesta aiheutuvia kuluja vähintään 25% tuotteen hinnasta.

7. Takuu

7.1. Tuotteilla on 12 kuukauden takuu, josta Palveluntarjoaja vastaa. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa. Tuotteen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus.

7.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

7.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

7.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

8. Muut ehdot

8.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

8.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

 

UUTISKIRJE

Liity tarjouslistalle